Pure z selera

Oceń ten przepis

Pure z selera

Pure z selera przepis na delikatne i sycące pure, które jest zdrowe i niskokaloryczne pod warunkiem, że nie przesadzimy z masłem i śmietaną. Nie żałujcie selerowi soli i pieprzu, na koniec dodajcie gałki muszkatołowej i szczypiorku. Pure z selera to prosty i szybki do zrobienia dodatek, to doskonała alternatywa dla ziemniaków.

Pure z selera składniki:

1 dorodny seler

odrobina bulionu lub kawałek rozkruszonej kostki rosołowej

sól, pieprz, gałka muszkatołowa

odrobina masła

łyżka kwaśnej śmietany 18%

Pure z selera przepis przygotowanie:

Seler obrać i porządnie umyć. Pokroić w kawałki i gotować w bulionie warzywnym do miękkości.

Następnie podsmażyć na odrobinie masła, żeby wydobyć z selera jeszcze więcej smaku.

Selera utrzeć blenderem na gładką masę doprawiając w czasie miksowania do smaku solą, pieprzem, vegetą i gałką muszkatołową.

Na koniec dodać łyżkę śmietany i całość posypać szczypiorkiem.

Pure z selera to pyszny dodatek do mięs, ryb lub jako mała przekąska warzywna do zjedzenia w ciągu dnia. Ponadto seler to bardzo zdrowe warzywo, zawiera między innymi fosfor, potas i witaminę c, działa moczopędnie i oczyszcza organizm z toksyn, wspomaga trawienie tłuszczu i wspomaga odporność. Uwielbiam to warzywo, ponieważ dodaje ono charakteru wielu daniom np. większości zup i sałatek.

Dlatego dziś seler występuje jako główny bohater dania.

Share Button

Kategorie przepisu:

Komentarze

komentarze

Back to Top